piątek, 9 września 2016

Kochani dlaczego się poddaliście - Ava Dellaira

Hej

Dawno nie dawałam żadnej recenzji jedyne jakie były to Tomek dodawał, ale nie miałam czego zrecenzować, bo męczyłam książkę po drugie nie miałam czasami czasu albo warunków do czytania i tak jakoś wyszło, że dopiero dzisiaj ją skończyłam.  Zapraszam zatem do recenzji.




"Kochany Kurcie , chciałam napisać do osoby , z którą mogłabym pogadać. Chciałabym, żebyś mi powiedział, gdzie teraz jesteś i dlaczego odszedłeś. Byłeś ulubionym muzykiem mojej siostry May. Odkąd jej nie ma, trudno mi być sobą, bo tak naprawdę nie wiem, kim jestem.


Szesnastoletnia Laurel nie może się pogodzić z tragiczną stratą siostry. Szuka pomocy idoli , którzy też odeszli: Kurta Cobaina, Amy Winehouse , Jima Morrisona, Janis Joplin... Pisze do nich listy. Z tych listów układa się opowieść o niej samej, jej cierpieniu, samotności, poszukiwaniu siebie i przebaczeniu. Laurel podziwiała siostrę, ale czuła się przez nią zepchnięta w cień. Teraz próbuje pogodzić się z tym, co się stało i odnaleźć siebie. Choć nie jest łatwo opłakiwać kogoś, komu się nie wybaczyło... Pisze o tym, co się zdarzyło, przeżywa to jeszcze raz. Zwierza się, pyta. Te listy i miłość, którą odkrywa, pozwalają pojednać się z życiem i z sobą samą. Rozumie, że nie mogła ocalić siostry, ale może ocalić siebie.


Na książkę trafiłam przypadkiem w Biedronce zaciekawił mnie tytuł a, że była niedroga to kupiłam. 



Główna bohaterka powieści ma 16 lat a ma już za sobą traumatyczne przeżycia. Umarła jej siostra, bardzo ważna dla niej osoba. Była dla niej autorytetem i taką dobrą wróżką a teraz została sama. 
Dziewczyna zaczyna pisać listy do idoli swoich jak i siostry, którzy odeszli tak samo jak May. Pisząc wspomina o tym co ją spotkało, oraz jak toczy się jej życie bez siostry. W dodatku nie pomaga jej fakt, że matka wyjechała i zostawiła ją pod opieką ojca i ciotki.
,,Piękno jest prawdą, prawda pięknem" - oto, Co wiesz na ziemi, i co wiedzieć trzeba. 

Laurel od małego chciała być taka jak jej starsza siostra. Gdy May ginie dziewczyna zaczyna zachowywać się jak ona. Imprezy alkohol , chcę być taka jak ona nawet zaczyna nosić jej ciuchy. Po śmierci siostry przenosi się do innej szkoły gdzie poznaje przyjaciół i chłopaka, który także skrywa jakąś tajemnice 

,,Myślę że kiedy się traci kogoś bliskiego to trochę tak, jakby się traciło siebie."

Co do Skya on tak samo jak Laurel musiał się przenieść i to nawet z podobnych powodów co ona. Dziewczyna zaczyna mu się podobać, ale gdy widzi co się z nią dzieje zrywa z nią. 



Bardzo mi się podobały listy do Amy Winehouse i Kurta Cobaina, nawet żeby poczuć ten klimat słuchałam piosenek Amy i po prostu jej głos jest przepiękny.




 

Autorka znalazła dość ciekawy pomysł na powieść wykorzystując nazwiska sławnych osób, lecz nie wiem czemu to wszystko wyszło jakoś smętnie i smutno przez to ciężko mi się czytało i nie mogłam dojść do 
końca. 

,,Można być szlachetnym, odważnym i pięknym, a mimo.wszystko czuć, że się upada."

Powieść "Kochani dlaczego się poddaliście'' daje do myślenia i pokazuje miłość między siostrami oraz ukazuje cierpienie po stracie najbliższej osoby. Na koniec tylko powiem że jeśli ktoś liczy na lekką powieść to lepiej niech wybierze coś innego. 

Autor: Ava Dellaira
Tytuł: Kochani dlaczego się poddaliście?
Tytuł oryginału: Love Letters to the Dead 
Ilość stron: 304
Data wydania: 17-03-2015

Moja ocena: 5/10 



Na początku 2016r rozpoczną się pracę nad ekranizacją powieści Avy Dellairy. Film ma powstać przy współpracy Temple Hill Entertainment i Fox 200(twórcy adaptacji Gwiazd naszych wina) a reżyserem będzie Catherine Hardwicke (Zmierzch)

*informacja pochodzi ze strony wydawnictwa Amber 

11 komentarzy:

  1. Nie przepadam za takimi powieściami, więc nie wiem, czy po nią sięgnę. Może kiedyś, gdy będę mieć wolny letni wieczór. :)
    Pozdrawiam, Nat z osobliwe-delirium.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie dzisiaj zaczęłam czytać "Kochani, dlaczego się poddaliście?" i jak na razie jestem na 148 stronie. Przyznam się, że sięgnęłam po to głównie na nazwisko Kurta Cobaina, które przewija się przez karty powieści, jednak po tej przeczytanej połowie mogę na razie stwierdzić, że powieść wywołała u mnie lekki zachwyt. Szczególnie te lity, pisane do Kurta, przy których mogę sobie posłuchać piosenek Nirvany. :)

    Pozdrawiam cieplutko
    http://pierwsza-strona.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Z tej książki pamiętam 2 rzeczy: że jej siostra umarła i ze mi się podobała. Dalej, nie wiem jak, mam po prostu...pustkę. Tak, wiem, trochę to dziwne, ale nie pamiętam bohaterów, przygód... Po prostu nic :D Chyba pora zabrać się za nią ponownie ;)
    Pozdrawiam!
    Czytam, piszę, recenzuję, polecam
    (i zapraszam na KONKURS <3)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe spostrzeżenia, być może sięgnę po tą pozycję. Swoje niestety będzie musiała poczekać w kolejce ;) Zapraszam do siebie jeszczetylkorozdzial.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Hm ... miałam chwile zwątpienia bo czytać nie czytać i tak stanęło na niczym w sumie ;/
    Ale myślę, że otworzę się na te pozycję. Chcę się dowiedzieć sama o co chodzi i sama wyrobić sobie zdanie :D

    http://coraciemnosci.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Wydaje się ciekawa, ale bardzo przygnębiająca, więc... może kiedyś :)
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Planuję ją kupić, bo uwielbiam książki dające do myślenia. Troszkę zaskoczyła mnie twoja ocena, bo słyszałam o tej powieści same dobre rzeczy. Mam nadzieję, że mi się spodoba i liczę, że ekranizacja również się pojawi.
    Pozdrawiam! :) http://bookwormss-world.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Zaciekawiła mnie ta książka. Chyba ją przeczytam :D


    Pozdrawiam! :)
    http://angelikabien.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Może to być jedna z lepszych książek :D
    Pozdrawiamy i zapraszamy do nas https://nastoletniaaperspektywaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja akurat poluję na tę książkę. Jednak najpierw zaległości bo inaczej zostanę zawalona książkami na reszte zycia :)
    Pozdrawiam,
    Zaczytana Wiedźma
    ZaczytanaWiedźma.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Widziałam ostatnio tą ksiązkę w Matars, miałam ją w ręce.. Teraz żałuję, że nie kupiłam ://

    http://nataliakaczmarek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Moc Recenzji , Blogger