niedziela, 21 maja 2017

Pandora - Mike R. Carey



Pandora (gr. pan – wszystko, dδron – dar) to według jednego z mitów greckich pierwsza kobieta. Kobieta, którą bogowie wyposażyli we „wszystkie dary” i posłali na ziemię jako karę dla ludzkości za nieposłuszeństwo Prometeusza.

Melanie ma dziesięć lat i odkąd pamięta, mieszka w celi bez okien. Każdego dnia uzbrojeni po zęby żołnierze przywiązują ją do wózka i zawożą na lekcje. Nie rozmawiają z nią. Chyba się boją, że ich zje – tak jak „głodni”, którzy zjadają innych ludzi po tym, jak zarazili się dziesiątkującym ludzkość grzybem Ophiocordyceps unilateralis.
Gdy Melanie zostaje sama, lubi sobie wyobrażać, że jest niezwykła i odważna jak mityczna Pandora. Że tak jak ona została obdarowana. Że potrafi obronić swoją ukochaną nauczycielkę przed zagrożeniem. Także przed sobą…
Autor przedstawia nam świat około dwadzieścia lat po Załamaniu. Ludzkość została zaatakowana przez odmianę grzyba, która przejmuje stopniowo kontrolę nad ciałem, czyniąc z człowieka coś na kształt zombie zombie, odbierając mu osobowość a darując w zamian tylko jedno pragnienie – nieustanny zwierzęcy głód. Kiedy ludzkość staje się gatunkiem na wymarciu, w jednym z wojskowych ośrodków badawczych trwają eksperymenty na dzieciach, które pomimo iż są głodne, potrafią myśleć. Dlaczego? I czy pomoże to w stworzeniu...
Czytając "Pandorę"natrafiłem na motywy zaczerpnięte z innych książek, ale nie drażniło mnie to. Zręcznie i optymalnie napisana historia dziewczynki, którą władają mordercze instynkty sprawi, że nie zaśniesz tej nocy. - Mam wielką nadzieję, że nikt nie schrzani "Pandory" pisząc kontynuację, bo zakończenie mi się bardzo podobało.

Autor: Mike R. Carey
Tytuł: Pandora
Tłumaczenie : Martyna Tomczak
Wydawnictwo: Otwarte
Ilość stron:  410

Pozdrawiam Tomek


2 komentarze:

  1. Kontynuacja z pewnością wszystko by zepsuła, bo zakończenie było genialne i niezwykle zaskakujące. Świetna książka o zombie. Dla mnie bardzo wyróżniająca się na tle innych z tego gatunku.
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam tę książkę i to bardzo :) Mimo znanego motywu pomysł i wykonanie było bardzo świeże. Nie mogłam się od niej oderwać.

    https://przy-goracej-herbacie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Moc Recenzji , Blogger