niedziela, 28 sierpnia 2016

Magisterium II : Miedziana Rękawica – Holly Black, Cassandra Clare

Hejka!
  

  Otóż te letnie wakacje Calluma Hunta w niczym nie przypominają w niczym nie przypominają tych, jakie mają zwykłe dzieciaki. Jego towarzyszem zostaje tajemniczy wilk Havoc. Ojciec podejrzewa, że Call przeszedł na ciemną stronę mocy. Oczywiście, większość dzieci nie wróci już więcej do szkoły w magicznym świecie Magisterium… Wszystko to nie jest łatwe dla Calla, a sprawy jeszcze bardziej się zaczynają komplikować, kiedy w żywnicy swojego domu znajduje ślady wskazujące na to, że ojciec próbuje pozbyć się jego i Havoca. Call postanawia ukryć się w Magisterium, ale to tylko znacznie pogarsza sprawę. Alkahest – miedziana rękawica mająca zdolność do pozbawiania niektórych magów i mocy – zastała skradziona. Próbując ustalić sprawców, Call i jego przyjaciele ściągają na siebie bardzo wiele groźnych przeciwników i zbliżają się do odkrycia niezwykle niebezpiecznej prawdy.

  Dla takich powieści jak Miedziana rękawica po prostu się żyje. Serdecznie zapraszam na drugie spotkanie z Magisterium, czyli podziemną szkołą, do której wstęp mają tylko mali czarodzieje. Kto by nie chciał uczęszczać do takiej szkoły? Nawet gdyby trzeba by jeść wodorosty, unikać stalaktytów, stalagmitów i nie widzieć światła dziennego. Dla Calluma Hunta to miejsce stało się prawdziwym domem, zwłaszcza wtedy gdy był zmuszony uciekać przed własnym ojcem.
  Autorki Holly Black i Cassandra Clare wiedzą czego potrzeba młodemu czytelnikowi. Razem stworzyły tak magiczny świat, obok zwykłego, w której młodzi czarodzieje muszą się zmagać z zagadką miedzianej rękawicy ”Alkahestu”, a przy okazji zrozumieć siebie oraz swą przeszłość. W tej książce jest tajemnica, intrygi, zadziwiające zwroty akcji oraz mroczny wróg czyhający w katakumbach.
  W drugiej części pisarki postanowiły do tego świata podziemi wpuścić trochę powietrza i akcję przenieść na teren. Dzikie niezbadane tereny, las. Młodzi magowie muszą zmierzyć się z różnymi potworami, a sam Call ze swoją tajemniczą przeszłością. Konflikt z ojcem i jego dziwne zachowanie, jak i magia chaosu będą miały duże znaczenia dla tej historii.
  Powieść ta jest złożona z przeróżnych wątków, każdy znajdzie coś dla siebie, niektóre z nich są kultywowane w literaturze młodzieżowej, ale nadające całości właśnie tą subtelną doskonałość, a prócz tego wszystkiego nutkę oryginalności, która przyciąga niczym magnes i nie pozwala powrócić do rzeczywistości, nawet się nie chce opuszczać tego świata. Powrót do świata żywiołów był dla mnie niesamowitym przeżyciem.
 Podsumowując, akcja całej powieści przenika do życia młodego maga i miesza jego przeszłość z przeszłością, tak aby powoli odkrywać przed czytelnikiem niesamowite i jednocześnie skrywane tajemnice. Polecam, zwłaszcza miłośnikom Harry'ego Pottera.

Autorstwa – Holly Black, Cassandra Clare.
Tytuł – Magisterium II : Miedziana Rękawica.
Tytuł oryginału – Magisterium II: The Copper Gauntlet.
Tłumaczenie – Robert Waliś.
Ilość stron – 336.
Wydawnictwo – Albatros.
Cykl – Magisterium (tom 2)

Pozdrawiam ciepło i dziękuję za książkę 
Tom 18

6 komentarzy:

  1. Pewnie gdybym zaczęła czytać tę serię to dobrnęłabym do końca i pewnie by mi się to podobało :) Po tym co piszesz pewnie nawet bardzo. Jednak ostatnio stopuje z fantastyką i zagłębiam się w przyszłość i Science Fiction. Jednak mam kogoś komu to na 100 % Magisterium się spodoba i już podsyłam mu linka do Ciebie :)
    Również pozdrawiam. Jadwiga

    OdpowiedzUsuń
  2. Książkę miałam okazję już przeczytać i przyznam szczerze, że bardzo mi się podobała :) Autorki moim zdaniem bardzo fajnie wykreowały bohaterów, a od akcji nie można się odpędzić. Fajne jest to, że nie spędzamy cały czas czasu pod ziemią, ale w tej części więcej dzieje się na powierzchni. Zarówno ta jak i pierwsza część bardzo mi się podobały i z niecierpliwością czekam na 3 :)
    Świetna recenzja :*
    pomiedzy-wersami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. O książce nic do tej pory nie słyszałem. Nawet nie wiedziałem, że istnieje. W sumie powieść chyba w moich klimatach, także kto wie, może kiedyś zawita na mojej półce. Oczywiście po przeczytaniu pierwszego tomu :D. Recenzja wyszła świetnie.
    ksiazkowepogadanki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Super recenzja :) Zachęciła mnie do sięgnięcia po tę książkę :)

    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do mnie :)
    http://czarodziejka-ksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam ochotę przeczytać tę książkę, ale nie wiem czy ona nie będzie się nadawać dla mnie. Wydaje mi się, że jest ona dla trochę młodszych niż ja.
    Buziaki :*
    Fantastic books

    OdpowiedzUsuń
  6. Wydaje mi się, że jestem już za stara (eh, te 15 lat...) na tę pozycję, ale Twoja recenzja skutecznie mnie do niej zachęca :D
    O tej pozycji już gdzieś słyszałam, ale dopiero u Ciebie pomyślałam, że mogłabym z nią spróbować :)
    Pozdrawiam!
    Czytam, piszę, recenzuję, polecam

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Moc Recenzji , Blogger