poniedziałek, 20 lipca 2015

Akademia Wampirów - Richelle Mead

Akademia wampirów - Richelle Mead 

Tytuł: Akademia Wampirów
Seria: Akademia Wampirów
Tom: 1
Autor: Richelle Mead
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Rok wydania: 2010
Liczba stron: 336


Rosemarie Hathaway jest pół-człowiekiem i pół-wampirzycą (dhampirzyca), której zadaniem jest ochrona dobrych wampirów - Morojów przed złymi Strzygami. Od urodzenia uczy się zasad walki w szanowanej i szczycącej się pradawną historią szkole dla wampirów i dhampirów - w Akademii Świętego Vladimira. Najlepsza przyjaciółka Rose, a zarazem ostatnia dziedziczka rodu - Vasylissa "Lissa" Dragomir przeżyła śmierć rodziców i starszego brata, a teraz grozi jej śmiertelne niebezpieczeństwo. Na dodatek dziewczyny poznają wybitnego nauczyciela walki Dimitri Bielikova (tak jak Rose, również jest on pół-wampirem).


Rose i Lissa są najlepszymi przyjaciółkami i Rose zrobi wszystko żeby chronić Lisse. Po ucieczce z Akademii dziewczyny muszą wrócić gdyż na Vasylisse czyha niebezpieczeństwo po powrocie wszystko się zmienia. Rose wraca do swoich treningów w których pomaga jej nie jaki Dymitr Bielikow. 

Moje odczucia co do tej książki były pozytywne ,bardzo mi się podobała historia dziewczyn ich przyjaźni i przygoda miłosna Rose i Dymitra  

Cytaty które pojawiły się w książce 

[...] serce kobiety jest niezgłębi oną tajemnicą 

- Uważasz, że jestem ładna?
Patrzył na mnie z powagą.
- Jesteś piękna.
- Piękna?
- Tak bardzo, że czasem mnie to boli 

,,Dawno temu zawarłam układ z Bogiem. Obiecałam mu wiare, pod warunkiem, że pozwoli mi pospać dłużej w niedzielne poranki"

,,Ludzie, którzy są szaleni rzadko zastanawiają się nad tym, czy są szaleni."

Richelle Mead (z książki Akademia Wampirów)

Moja ocena: 9/10 

Polecam :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Moc Recenzji , Blogger