poniedziałek, 23 lipca 2018

Kraków - miejsce warte odwiedzenia

Hej

Postanowiłam że raz na czas będę wrzucać taki luźny post o czymś innym niż książki.

Z racji że mieszkam niedaleko Krakowa bo tylko 35km wybrałam się wczoraj na wycieczkę. Po drodze wpadł mi do głowy pomysł, żeby napisać posta o tym pięknym mieście. Można by wymieniać wiele atrakcji i pięknych miejsc wartych zwiedzenia ja wam przedstawię te które odwiedziłam i parę innych, które jeszcze planuję odwiedzić i uważam że warto zobaczyć.

Miejscami które zaplanowałam odwiedzić był Rynek Główny i Wawel. W drodze na Rynek idąc ul. Floriańską mijałam wiele sklepów z pamiątkami i tłumy ludzi z Polski i nie tylko słysząc różne języki.

Na rynku byłam koło godziny 15 więc akurat trafiłam na hejnał z Wieży Mariackiej, który jest grany co godz. na cztery strony świata :)




Sam Rynek jest przepiękny można sobie usiąść pod parasolem lub koło fontanny z której dzieci zrobiły sobie basen. Na tym samym placu stoi pomnik Adama Mickiewicza. Nocą ten widok jest jeszcze piękniejszy, gdyż wszystko jest podświetlone.



Później udałam się na Wawel po drodze odwiedzając Sukiennice 





I te piękne dorożki jeżdżące po Krakowie 

Na Wawel doszłam na nogach w sumie nie jest daleko a pogoda była bardzo ładna więc można było się przespacerować. 


















Wyjazd uważam za udany pogoda dopisała wróciłam do domu z dużą ilością zdjęć i miło spędzonym dniem także każdemu polecam odwiedzić te miejsca na pewno nie będziecie żałować 

Dziękuję mojemu fotografowi (którym była moja siostra) za tyle wspaniałych zdjęć, które będą pamiątką tego wyjazdu. 

Co jeszcze planuje zwiedzić w Krakowie bądź w okolicy Krakowa:

- Ogród Zoologiczny











- Ojcowski Park Narodowy 












- Lasek Wolski 



















- Zalew Nowohucki 
































To tyle na dzisiaj mam nadzieję że spodobał wam się post i że odwiedzicie Kraków. 

8 komentarzy:

  1. Kraków jest taki piękny. Będę tam na pewno w październiku.

    OdpowiedzUsuń
  2. fajne zdj

    http://emistrazaczka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Kraków zawsze jest pięknym miastem. Ma w sobie duszę i ducha niezwykłości. Z racji tego że mieszkam niecałe 45 minut od Krakowa mam go pod ręką. Jeśli masz w planach kolejne jego zwiedzanie polecam takie miejsca jak Magnaha muzeum sztuki Japońskiej, Kawiarnię w stylu Harrego Poterra na ul. Grodzkiej koło muzeum motyli i gabinetu luster. Polecam również wycieczkę wieczorem do Teatru KTO na ul. Kanoniczą (przecznica Grodzkiej) na ich spektakle komediowe (na każdą kieszeń), oraz polecam widowiska które pewnie się jeszcze odbędą. Polecam również spektakle Teatru Bagatela, teraz jest promocja na Mayday na stronie FB wszystkiego się dowiesz. Polecam również Kazimierz pełen żydowskich synagog, cmentarzy i zakątków, to tam usłyszysz śpiew rabinów, jest to miejsce przepełnione historią żydowską. W Krakowie polecam również kawiarnię chocolatier (jest na ul. Floriańskiej lub na skrzyżowaniu Grodzkiej i placu Wszystkich Świętych) która serwuje pyszne kawy i czekolady oraz praliny. A jeśli chcesz poczuć taniec to na Szpitalnej jest klub tanga a w Piwnicy pod Baranami organizowane są darmowe lekcje tanga. Jedno jest pewne, Kraków nigdy nie zasypia.
    Pozdrawiam Krakowska Wiedźma.
    Zapraszam do siebie do świata teatru i tańca towarzyskiego: https://tangozycia.blogspot.com/ oraz na stronę FB: Krakowska Wiedźma :)

    OdpowiedzUsuń
  4. odjechanestudia25 lipca 2018 14:30

    ooo Kraków w poniedziałek się tam wybieram. Z resztą lubię ttam wracać

    OdpowiedzUsuń
  5. W Krakowie byłam nie raz i mam z nim związane różne miłe wspomnienia. Na pewno nieraz jeszcze tam wrócę, bo wiem, że jest tam Dziórawy Kocioł, do którego chcę pójść. A po za tym lubię energię tego miasta.
    xoxo
    L. (https://slowotok-laury.blogspot.com/)

    OdpowiedzUsuń
  6. Byłam tam mnóstwo razy,kocham ❤ Cudne zdjęcia !

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja mieszkam jeszcze bliżej Krakowa i kocham to miasto. Tu się uczę i zamierzam studiować. A na zdjęcia też uwielbiam chodzić!

    OdpowiedzUsuń
  8. Także planuje niedługo wybrać się do Krakowa trochę pozwiedzać i zastawiam się gdzie będzie się najlepiej zatrzymać. Jeśli chodzi o hotele to bardzo podoba mi się lokalizacja Hotelu Secesja, ponieważ jest na prawdę blisko centrum a pokoje nie są drogie. Co wy o tym sądzicie>?

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Moc Recenzji , Blogger