czwartek, 28 kwietnia 2016

Elyria: polowanie na czarownice - Brigitte Melzer




Tytuł: Elyria - polowanie na czarownice
Autorka: Brigitte Melzer
Wydawnictwo: Świat Książki
Ilość stron: 320
Przekład: Bożena Michałowska - Stoeckle
Korekta: Grzegorz Grygoruk, Dorota Piekarska

Niezliczone stosy rozświetlają noce,
Magia, co zło wszelkie skrywa, jest źródłem nieszczęścia,
Czas oczyszczenia już blisko, ku przestrodze,
Wtedy to ludzie będą do bogów przyjęcia.
                                                                      Z kroniki wizjonera Dal Caiss


Kiedy ludzie wyznawali prastarą wiarę celtycką, grupa druidów i uczonych zawiązała tajny Krąg Obserwatorów, by gromadzić pradawną wiedzę magiczną. Niestety, jeden z jej członków, opanowany żądzą władzy, przywołał na ziemię demona, który zaczął siać zniszczenie. By go pokonać, druidzi przystąpili do magicznego rytuału, ale zabrakło im ważnego magicznego atrybutu - Świetlistego Naczynia. Nikt nie wiedział, czym on jest. Elyria ma osiemnaście lat i wbrew swojej woli zyskuje potężną moc, nad którą nie potrafi zapanować. Minie wiele czasu nim ona sama i życzliwi jej ludzie zrozumieją, że jej imię to w języku elfów Świetliste Naczynie, a jej przeznaczeniem jest wybawić świat od mocy demona...

 Jest to wciągająca książka przepełniona magią i historią druidów. Elyria mnie oczarowała, czułem to co ona, widziałem i nawet myślałem tak samo podczas lektury. Współczułem jej tej niewiedzy kim jest i bałem się razem z nią tego co może się stać. Na szczęście są jeszcze dobrzy ludzie, którzy jej pomogli, jak? Tego nie zdradzę, nie chcę wam zabierać tej przyjemności, abyście mogli tą tajemnicę w pełnym podnieceniu odkryć sami w pełnej krasie. Zapierający dech w piersiach bieg wydarzeń i niezwykła miłość tworzą wyborną powieść z gatunku fantasy.

  Podsumowując: Elyria wstrząsnęła moimi uczuciami, ten strach, ból, tajemnicza moc, zagadki różnego rodzaju i niezwykle barwne postacie warte są tego by sięgnąć po tę książkę. Polubicie Elyrie, a w bohaterce i innych postaciach ujrzycie samych siebie. Ta emocjonująca, barwna, sentymentalna i wyjątkowo tajemnicza opowieść z dużą ilością magii oraz szczyptą lubczyku jest dla Ciebie. Wystarczy zajrzeć do dobrej księgarni lub biblioteki jeżeli posiadają tę książkę.

  Napiszcie w komentarzu czy sięgniecie po tą książkę, a naprawdę warto, lub podzielcie waszymi krótkimi odczuciami jeśli czytaliście.

Pozdrawiam
Tom 18

2 komentarze:

  1. Dawno nie czytałam książki z motywami magii. Może się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  2. No no ja również jak koleżanka powyżej dawno nie czytałam nic z magią.
    Kto wie może niedługo sięgnę i wejdę w świat magii. :)
    Pozdrawiam
    http://biblioteczka-na-poddaszu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Moc Recenzji , Blogger